Orbitrek - efekty treningu

10-06-2020

Cześć :)

Trafiłaś tutaj pewnie dlatego, że chcesz: 

  • zadbać o siebie,
  • zrzucić trochę kg,
  • albo pokazać komuś, że potrafisz się spiąć i mieć sylwetkę marzeń,
  • a może jesteś w trakcie treningu na orbitreku i chcesz wiedzieć jak to wygląda u innych?

Niezależnie od powodu dla którego tu jesteś, wiedz że efekty ćwiczeń na orbitreku zależą od wielu czynników typu dieta, stres w pracy, hormony, niewyspanie itd. Jesteśmy różni - jedna osoba zajada Snickersy i chudnie (szczęściarze!!!), druga żyje na liściu sałaty i waga stoi.

W związku z tym żebyś miała rzetelnie informacje jakie efekty daje orbitrek, zebrałam w tym artykule informacje od kilkudziesięciu osób w różnym wieku i różnym poziomie wytrenowania, które na orbitreku ćwiczyły i ćwiczą oraz jakie efekty one osiągnęły. Dzięki temu dowiesz się co realnie jest do osiągnięcia, a co nie.

Jeśli zatem chcesz wiedzieć co daje orbitrek, zapraszam do dalszej lektury : ) 

 
Orbitrek efekty - po jakim czasie będą widoczne pierwsze efekty?


Zanim dowiesz się po jakim czasie efekty się pojawiają, musimy dla jasności ustalić 2 rzeczy:

  1. Jaki efekt mamy na myśli?
  2. Co wpływa na to, że pożądany efekt pojawia się szybciej bądź później?

 

1. Jaki efekt mamy na myśli?


Zacznijmy od tego, że w większości przypadków chodzi nam o zrzucenie zbędnych kg. 9 na 10 osób ma taki cel. Jednocześnie wśród badanych pojawiały się inne cele typu:

  • Wysmuklić uda
  • Wymodelować sylwetkę
  • Zadbać o odpowiednią ilość ruchu po 8 godzinach siedzenia przy biurku
  • Zadbać o kondycję przed pójściem w góry/przed sezonem narciarskim


Warto zaznaczyć, że nie zawsze zrzucenie kilku kg = smuklejsze uda.

 

2. Co wpływa na szybkość osiągania efektu ćwiczeń na orbitreku?

  • Stosowana dieta - źródła mówią, że 70% sukcesu to dieta
  • Liczba i intensywność treningów - jak ktoś trenuje 15 min 2 x w tyg, a ktoś 1h 5x w tyg to wyniki będą znacznie się różnić
  • Stosowane obciążenie,
  • Wybierane programy,
  • Urozmaicenia treningów,
  • Predyspozycja genetyczna danej osoby,


A także to, czy ćwiczenia na orbitreku były uzupełniane również innymi ćwiczeniami np.: siłowymi


Dlatego uśredniając informacje z 9-ciu różnych for internetowych i przeczytaniu około 200 wypowiedzi na ten temat, klaruje się następująca odpowiedź:

1 MIESIĄC – tyle średnio trzeba czasu, aby zauważyć pierwsze efekty ćwiczeń na orbitreku.


Poniżej znajdziesz zestawienie z około 200 wypowiedzi:

Hmm… Tydzień? Ktoś miał efekty po tygodniu?

Brzmi zbyt dobrze by było prawdziwe? I generalnie jest - tutaj zgrało się kilka czynników:

Przede wszystkim pytana osoba utrzymywała, że po tygodniu ćwiczeń straciła w biodrach 3-4cm, a w pasie 2 cm. Jednakże ta osoba ćwiczyła na tym sprzęcie codziennie po 40 minut. Dodatkowo co rano robiła 200 brzuszków i przeszła na dietę 1000kcal. Jest to podejście mocno obciążające organizm i niezalecane na dłuższa metę.

Druga kwestia to brak informacji o cyklu tej osoby, a wiemy że niektóre dziewczyny potrafią przybierać nawet 2-3 kg i kilka cm w ciągu 14 dni ze względu na cykl miesiączkowy i w tym samym czasie te kilogramy i centymetry zrzucać, bo organizm po prostu zatrzymuje wodę podczas miesiączki, a także tuż przed nią.

Dlatego w specyficznych warunkach - tydzień wystarczy i można pewne efekty zobaczyć, natomiast bardziej w wyniku drakońskiej diety i pozbyciu się wody, anie tłuszczu z organizmu. :)


Ćwiczenia na orbitreku - efekty osób tydzień po tygodniu

Co daje orbitrek i po jakim czasie - poniżej część wypowiedzi z nakładem pracy jakie wkładały dane osoby.

PO 2 TYGODNIACH:

  • Dziewczyna zapięła się w sukienkę, której zamek do tej pory mógł dojechać tylko do połowy pleców – ćwiczenia 5-6 razy tygodniowo po 45-80 minut.
  • 2-3 kg mniej po codziennych 10-cio minutowych ćwiczeniach, brak fałdki na brzuchu, szczuplejsze uda i pośladki.

PO 3 TYGODNIACH:

  • 5 kg mniej – ćwiczenia 6 razy dziennie po 10 minut. Po każdej 10 minutowej sesji były robione ćwiczenia na mięśnie brzucha (popularne brzuszki).

PO 1 MIESIĄCU:

  • 3 kg w dół, oraz jędrniejsze i nieco bardziej podniesione pośladki – codzienne ćwiczenia po 60 minut bez diety.
  • Uwidocznienie mięśni ramion, wyszczuplenie w talii – ćwiczenia co drugi dzień po 1h.
  • 4kg mniej – ćwicząc 30-45 minut dziennie.
  • Szczuplejsze uda i pośladki, oraz bardziej sprężysta i gładsza na nich skóra – trening trwał 30 minut dziennie.

PO 2 MIESIĄCACH:

  • 10kg mniej – ćwiczenia 4x w tygodniu przy stopniowym zwiększaniu czasu treningu, oraz zastosowana dieta.

PO 3 MIESIĄCACH:

  • 11kg mniej + poczucie lekkości, więcej energii i lepsze samopoczucie – trening 6 razy w tygodniu po 35-45minut.
  • 9kg mniej – 60 minut ćwiczeń 5x w tygodniu przy stałym zdrowym odżywianiu.

PO 6 MIESIĄCACH:

  • 16kg mniej, oraz wzmocnienie mięśni nóg – codzienne ćwiczenia po ok. 2h w seriach np. 3 razy po 40 minut + dieta.
  • 10kg mniej, wzmocnienie mięśni pośladków – codzienny 90-cio minutowy trening + dieta.
  • 5kg w dół, delikatnie uwidoczniły się mięśnie, brak tzw. motylków na ramionach, jędrniejsze i bardziej zgrabne pośladki, pozbycie się cellulitu – według zaleceń trenera orbitrek był używany 30 minut dziennie.
  • 8kg mniej – codziennie po 60 minut z wykorzystaniem pasa neoprenowego na brzuch.


I jak? Chciałabyś uzyskać podobne rezultaty? :)

Mam nadzieję że tak. Trzeba jednak przyznać, że dziewczyny trochę trenowały - 60 min codziennie, 35-45 min 6x w tygodniu itd. To może się wydawać dużo, gdy startujemy z poziomu gdzie ćwiczymy 0 min 0x. w tyg : ). Spokojnie, poniżej znajdziesz odpowiedź jak to zrobić żeby było znacznie łatwiej niż się wydaje. : )

 

Jak łatwo zacząć ćwiczyć?


Jeśli obecnie niewiele się ruszasz, ważne jest abyś do tematu podeszła małymi kroczkami. Rezultaty w tym podejściu nie zrobią z Ciebie modelki w 2 tygodnie, ale dzięki niemu schudniesz raz, a dobrze. :)

Rozwiązanie jest proste:

Trzeba zrobić z tego nawyk. Na początek Twoim zadaniem jest ćwiczyć 5 min 5x w tyg. i w ten sposób będziesz tworzyła w sobie nawyk. To nawyk będzie Cię trzymał żebyś systematycznie wracała na orbitrek i regularnie gubiła kilogramy. Przez pierwszy miesiąc to jest Twój cel, 5 treningów w tygodniu minimum po 5 min.

Pomyślisz - 5 min, ile ja zrzucę w 5 min? Zgadza się - samo w sobie 5 min to niewiele, ale da Ci rozpęd na więcej i jest to podstawa budowania nawyku.

Chodzi o to żebyś regularnie wsiadała na orbitrek, a często zostaniesz na nim dłużej, niż planowałaś. Bo pomyśl - zdarzyło Ci się zacząć coś z myślą - "ok tylko jedną rzecz zrobię", „tylko na chwilę”, a potem wyszły z tego 1, 2 godziny? : ) Chyba każda z nas ma na koncie taki epizod z jakimś serialem (aaa… jeszcze jeden odcinek :) ) z Facebookiem, Instagramem, czy Youtubem :).

Tu chodzi o to samo. Tak jakoś ludzie są zbudowani, że często nam trudno zacząć, a jak zaczniemy to już leci. Stoi za tym cała psychologia i doskonale o tym wiedzą portale społecznościowe, gdzie wchodzimy na chwilę i wychodzimy 3 godziny później, więc dla odmiany warto wykorzystać ten sam mechanizm na swoją korzyść :)

Cudowne w takim podejściu jest to, że jak budujesz w sobie nawyk treningu, to powoli naturalnie jesz mniej słodyczy („bo jak ćwiczę to nie wypada"), pijesz więcej wody, ogólnie lepiej się odżywasz, trochę więcej spacerujesz i to wszystko wpływa na lepsze efekty treningu, lepsze samopoczucie, szybciej chudniesz i taka pozytywna spirala się nakręca. To jest super.


Co jeszcze sprawi, że będzie mi się chciało wracać na orbitrek?


Facebook, Instagram, czy serial jest łatwy i przyjemny, dlatego łatwo się w nich zatopić na dłużej. Dlatego żeby z orbitrekiem było podobnie, musi być dobrze do Ciebie dopasowany. Orbitrek musi być taki żebyś ćwiczyła na nim chętnie i wygodnie. Dobrze dobrany orbitrek pomaga się zmobilizować, wręcz „kusi” żeby na nim poćwiczyć i do tego potrafi dobrze wyglądać. :)

Bo wyobraź sobie, że masz przed sobą wycieczkę w góry, do lasu, nad jeziorem albo po galerii handlowej - gdziekolwiek lubisz spacerować. Wolisz to robić w rozpadających się i wrzynających między palce japonkach, czy w ulubionych, dopasowanych i wygodnych butach, w których będziesz miała ochotę na więcej po pierwszym kilometrze?

Podobnie jest z orbitrekami, jedne są „jednorazową przygodą”, "kurzołapem" i wieszakami na ubrania, a o innych chętnie opowiesz koleżankom przy kawie :)

Dlatego jeśli rozglądasz się za sprzętem dla siebie, który stanie się Twoim przyjacielem w drodze po nową, szczuplejszą sylwetkę. Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, jak dobrać orbitrek do domu, tak żebyś wybrała sprzęt raz a dobrze :)

 

Sprawdzam artykuł o doborze orbitreka

Sprawdzam: Jaki orbitrek do domu?

 

Orbitrek, a efekty po 3 miesiącach:

3 miesiące czy też 90 dni to jest bardzo dobry okres, który warto brać pod uwagę w celach sylwetkowych. To wystarczająco długi okres aby już pewne długofalowe zmiany w nas zaszły - książki mówią, że bezpiecznie można zrzucać 1 kg na tydzień. 90 dni to ok 12 tygodni, więc mamy już 12 kg mniej w 3 miesiące, a to jest bardzo dobry wynik.


Poza tym 90 dni nie wydaje się na tyle abstrakcyjnym terminem, jak rok albo 5 lat. 90 dni jest wręcz namacalne. Stoi za tym cała psychologiczna teoria dlaczego tak jest, ale ważne żebyś zapamiętała - cele ustalaj na 90 dni i będzie dobrze :)

 

Ok, zatem jakie efekty osiągały uczestniczki forów internetowych po tym magicznym okresie 90 dni?

  • Spadek wagi – to ile zrzucisz zależeć będzie od tego ile będziesz ćwiczyć, a także ile i co jesz. Bezpiecznie można się pozbywać ok 1kg masy ciała na tydzień

  • Utrata centymetrów w biodrach i na brzuchu – często mówimy że chcemy ważyć mniej, a tak naprawdę najczęściej zależy nam na tym żeby mieć seksowne proporcje, brak rozstępów, jędrne uda, podniesione pośladki itd. I to wszystko orbitrek jest w stanie Ci zapewnić :)

  • Jędrniejsze i bardziej podniesione pośladki, również jędrniejsze i smuklejsze uda i gładsza skóra. Jeśli zależy Ci na brazylijskich pośladkach ,to do treningu trzeba będzie dodać trening siłowy właśnie na pośladki.

  • Zmniejszenie, lub całkowite pozbycie się cellulitu.

  • Poprawa samopoczucia – o tym wspominała średnio co trzecia osoba, ale to tyczy się każdego w mniejszym lub większym stopniu.

  • Więcej energii w ciągu dnia, efektywniejsza praca, więcej uśmiechu w życiu, w efekcie większa szansa na awans w pracy.

  • Poprawa wydolności swojego organizmu i wzmocnienie mięśni nóg – nie bez powodu niektóre osoby ćwiczyły na orbitreku przed większą wyprawą w góry, czy też przed nadchodzącym sezonem narciarskim.


Tego wszystkiego możesz się spodziewać po 3 miesiącach z orbitrekiem przy sumiennej pracy i dopasowanej diecie.

Zanim przystąpisz do ćwiczeń, zmierz się dokładnie od stóp do głów: w biodrach, w brzuchu, w talii, udach, łydkach, w klatce piersiowej, a nawet ramionach. Będziesz wiedziała od czego startujesz. Następnie powtarzaj pomiary najlepiej co 28 dni. W ten sposób wyeliminujesz wpływ cyklu na swoje pomiary i zmniejszysz ryzyko takiej sytuacji, że mierzysz się gdy akurat masz więcej wody w ogranizmie i masz doła, bo tyle treningu a waga stoi, więc na pocieszenie zjesz 8 tabliczek czekolady :) Nie dotykasz centymetru i wagi częściej niż raz na miesiąc i wszystko będzie dobrze :) 


Orbitrek, a "niechciane efekty uboczne" i jak sobie z nimi radzić?

Ok, masz orbitrek, regularnie trenujesz, chudniesz, ale czy oprócz tego mogą pojawić się efekty uboczne? Oprócz świetnego samopoczucia i większego zainteresowania płci przeciwnej? :) Jest rzeczywiście kilka dodatkowych efektów, które orbitrek może Ci przynieść. 

Poniżej znajdziesz cytat jednej osoby, która wymieniła prawie wszystkie niechciane efekty uboczne, z którymi się spotkałam czytając wypowiedzi na różnych forach i nie tylko:
 

(…) mam 163cm i też ważyłam 70kg, ze sporego biust 80 DD spadłam do małego 75C i mam rozstępy na piersiach!! (dobrze, że nie aż tak widoczne) do tego też ostatnio zauważyłam rozstępy na pośladkach bo z rozmiaru 42 zeszłam do 36.

Od ćwiczeń mam masywniejsze uda, ale mam mega wcięcie w pasie więc wygląda to sexy

Reasumując jestem ZADOWOLONA bo wyglądam lepiej i czuję się lepiej!!” - źródło

 

  • Masywne uda – Oczywiście może się tak stać, że mięśnie w tym miejscu się rozbudują i uda zamiast wyszczupleć, będą sprawiać wrażenie większych. Jak temu zaradzić? Rozciągaj uda, szczególnie po treningu. Możesz się wspomóc również rolowaniem (czyli automasażem mięśniowo - powięziowy, o którym możesz poczytać tutaj: rolowanie po treningu). Dzięki temu będziesz mogła wysmuklić swoje mięśnie, a dodatkowo rolowanie przyśpieszy ich regenerację po treningu.

  • Mniejszy biust – to nie jest efekt obitreka - to jest efekt chudnięcia. Po prostu chudniemy z tłuszczu na całym ciele na raz, również z tego z piersi i nie da się usunąć tłuszczu z brzucha, pomijając ten w piersiach, chyba że operacyjnie.

  • Rozstępy – to również nie jest efekt orbitreka tylko chudnięcia samego w sobie. Rzeczywiście rozstępy mogą się pojawić, jeżeli nagle objętość naszego ciała znacznie się zmniejsza. Jak temu zaradzić? Trochę wolniej gubiąc kilogramy, stosując odpowiednie kremy, masując/rolując dermarollerem, natomiast o walce z rozstępami są całe książki.

  • Kontuzja kolana – ćwiczenie na orbitreku jest jednym z najbezpieczniejszych ćwiczeń jakie można robić, nie bez powodu orbitrek jest zalecany dla osób starszych i pacjentom po operacjach. Bezpieczniejsze jest chyba tylko pływanie. Dlatego jeśli ktoś złapał kontuzję kolana na orbitreku to znaczy że trenował na tanim modelu tylnonapędowym, czyli zbyt szeroki krok + forsowanie się i zamiast gubić kilogramy gubimy zdrowie, nerwy i pieniądze u lekarza. Zanim kupisz lepiej zainwestuj 10 min w przeczytanie o tym na co zwrócić uwagę przy wyborze orbitreka, o czym szczegółowo przeczytasz tutaj: jaki orbitrek do domu?

  • Brak efektów – To może oznaczać kilka rzeczy:

    • Ćwiczysz za mało - 5 min raz w tygodniu cudów nie zdziała
    • Jesz więcej niż wcześniej
    • Mierzysz np. tylko wagę, albo tylko obwód uda - przed rozpoczęciem treningów trzeba pomierzyć się od stóp do głów, czasami waga stoi w miejscu, bo część tłuszczu zamieniła się w mięśnie, ale okazuje że dana osoba zgubiła 5 cm w talii i wygląda dużo lepiej i te ukradkowe spojrzenia płci przeciwnej nie wzięły się znikąd :)
    • Pomiar rezultatów bez uwzględnienia miesiączki - Żeby wyniki były wiarygodne najlepiej się mierzyć, co 1 pełny cykl owulacyjny, wyeliminujesz wtedy wpływ przybierania i gubienia wody w trakcie cyklu
    • Czas - jesteśmy różne, niektóre dziewczyny, jak nie widzą efektu po tygodniu, dwóch to rezygnują. Efekty często są widoczne wcześniej, ale bezpiecznie najlepiej sobie dać 30 dni na pierwsze rezultaty, żeby móc coś powiedzieć.
    • Hormony/przyjmowane leki/stan zdrowia - to może załatwić każdą próbę zrzucenia kg. Jeśli pomimo rzetelnego treningu i dobrej, rzetelnie prowadzonej diety przez miesiąc, dwa waga nie spada i obwody się nie zmieniają, trzeba skonsultować temat z lekarzem.

Tak na marginesie, przygotowując się do tego artykułu, zauważyłam że wiele dziewczyn szuka w Google odpowiedzi na zapytanie:

Orbitrek efekty brzuch

Jeśli więc jesteś taką osobą, przewiń ekran w górę do cytatu i tam znajdziesz odpowiedź :)

 

Orbitrek efekty - podsumowanie

Jeśli dotrwałaś dokońca to mam nadzieję, że w te kilka-kilkanaście minut czytania wyciągnęłaś dla siebie dużo wartościowej wiedzy i dostałaś to czego poszukiwałaś: nabrałaś pewności, że z orbitrekiem zrealizujesz swoje cele, albo dostałaś dodatkowy zastrzyk motywacji. Jeśli tak się stało, podziel się swoimi odczuciami w komentarzu. Chcemy Tworzyć artykuły, które pomagają w jak największym stopniu, więc pisz śmiało. :)
Natomiast co do samego podsumowania - po spędzeniu kilku wieczorów wertując różne wypowiedzi, całość efektów ćwiczeń na orbitreku pięknie oddaje ten cytat:
„Orbitrek to dla mnie niezastąpiony przyrząd! Odkąd go kupiłam ćwiczę nam nim z przyjemnością, a lubię go tak głównie dlatego, że pomógł mi wreszcie wysmuklić uda i zrzucić brzuszek, z którym walczyłam uparcie od kilku lat! Najlepsze jest to, że pracuje całe ciało.(…)” - źródło


Jeśli zatem chcesz rozglądasz się za orbitrekiem i chcesz kupić raz a dobrze, to poniżej znajdziesz prawdopodobnie jedyny artykuł który potrzebujesz przeczytać w tym temacie:

Sprawdzam artykuł o doborze orbitreka

Sprawdzam: Jaki orbitrek do domu?

 

 

 

Źródła:
https://f.kafeteria.pl
https://forum.szafa.pl
https://forum.szafa.pl
http://polki.pl
http://forum.jestemfit.pl
http://www.netkobiety.pl
https://www.vinted.pl
https://vitalia.pl
http://wizaz.pl
https://www.orbitrektest.pl
http://biegiemnatrening.pl
https://kalkulatorkalorii.net
http://www.sfd.pl